Вести из 2010. године

Нова револуционрана метода у раном откривању рака

ГЕНИЈАЛНО ОТКРИЋЕ ПРОФ ДР БОГДАНА МАГЛИЋА

У Хјустону у Америци, на првом Светском конгресу о нано медицини, представљена је револуционарна новина у раном откривању рака, посредством дијагностичке сонде -Онкосензора. Мултидисциплинарни научни тим у коме су били физичари, биолози и лекари, предводио је признати амерички научник српског порекла и члан Српске академије наука и уметности Др Богдан Маглић.

Онкосензор је уређај који на потпуно нов и крајње једноставан начин открива малигне ћеилије у самом зачетку. То је безболна метода откривања рака која без операције, интравенске течности и биопсије открива малигне ћелије, уз неупоредиво већу прецизност од постојећих такозваних „имиџера“. Прецизност имиџера је са неприхватљивим процентом погрешних дијагноза у разликовању здравих и малигних тумора. Међутим, Онкосензор има прецизност од 98 процената, што је бољи резултат и од хируршке биопсије.

Онкосензор поставља дијагнозу бомбардовањем ДНК нуклеотида и ткива са фемпто-неутронима“ невероватних брзина који детектују разлику у присуству кисеоника у малигном и здравом ткиву. Хипоксични канцерогени тумори садрже 5о до 90% мање кисеоника него здраво ткиво. Уређај открива разлику у присуству кисеоника између малигног и здравог ткива и самим тим открива рак. Ова метода се зове Диференцијална Фенто Осиметрија а патентирана дијагностичка сонда - Онкосензор и развијени су у сарадњи калифорнијске компаније за науку и инжењерство КАЛСЕК и Факултета калифорнијског универзитета за медицину у Рвајну.

Проф. др Нисар Сајед из Института у Лонг Бичу и декан Факултета за онкологију зрачења је на поменутом конгресу рекао да Онкоснзор може одмах да помогне у одстрањивању малигних тумора термичком обрадом, познато као Хипер Термија, јер упућује хирурга на ткиво са најмање кисеоника.

Коаутор пројекта професор Орхан Налциоглу, директор Центра за функционално Онко снимање калифорнијског медицинског факултета је на конгресу у Хјустону изјавио да се истраживања настављају у правцу лечења малигних болести овом методом. Експеримент ће се изводити на животињама које би удисале Карбоген, безопасан гас обогаћен кисеоником, чиме би се малигни тумори хранили кисеоником и претварали у здраво ткиво. То је зачетак ФЕМТОМЕДИЦИНЕ – новог правца биомедицинских наука, на коме научни тим који предводи др Богдан Маглић ради већ годинама, а знања су првобитно била употребљена у војне сврхе.

„Фемто Оксиметрија“ је метода којом ће моћи да се успостави рано откривање могућег можданог удара, Алзенхајмерове болести и кардиоваскуларних обољења, која такође почивају на недостатку кисеоника.

Др Маглић је технолошки директор научног центра Калсек у Калигорнији, а угледан амерички часопис “Fast Company” га је уврстио међу 50 шампиона иноватора.

У научном тиму Калсека налази се још неколико српских научника, међу којима су Александар Шуваковић и Ана Радовић, молекуларни биолог.

PDFНова револуционрана метода у раном откривању рака