Предавање „Вештачка интелигенција и аналитике учења: могућности и изазови“

У оквиру циклуса „Вештачка интелигенција“, 7. новембра, у Свечаној сали САНУ  проф. др Јелена Јовановић одржала је предавање под називом „Вештачка интелигенција и аналитике учења: могућности и изазови“.

Аналитике учења (Learning analytics) представљају интердисциплинарну истраживачку и практичну област која користи бројне и разноврсне рачунарске методе и технике, укључујући и методе и технике вештачке интелигенције, са циљем дубљег и комплетнијег разумевања процеса учења и контекста у коме се оно одвија, као и унапређења учења, како у смислу резултата учења, тако и свеукупног искуства учења. Од формирања ове области 2011. године  па до данас остварен је велики број значајних како истраживачких тако и практичних доприноса, али је истовремено отворено и пуно нових питања и уочено пуно нових изазова. Та питања и изазови нису својствени само области аналитике учења, већ генерално примени напредних технологија, посебно технологија вештачке интелигенције у домену учења и образовања.

Циљ овог предавања био је да пружи сажет преглед како остварених доприноса у области аналитике учења, тако и отворених питања и изазова који нису само техничке природе, већ су често у домену етике, приватности, и поверења.

Др Јелена Јовановић је професор при Катедри за софтверско инжењерство Факултета организационих наука Универзитета у Београду.  Гостујући  је професор у Центру за науку учења и технологије (Centre for the Science of Learning & Technology) Универзитета у Бергену (Норвешка) и у Центру за аналитикe учења у Монашу (Centre for Learning Analytics at Monash) Универзитета Монаш (Аустралија). Њен тренутни истраживачки фокус је на коришћењу рачунарских приступа, укључујући статистичке методе и технике, као и методе и технике машинског учења, мрежне анализе, и аналитике текста, у циљу бољег разумевања и унапређења процеса учења, првенствено саморегулисаног учења у контексту високошколског образовања. Објавила је бројне радове у високо рангираним међународним часописима. Помоћни је уредник часописа IEEE Transactions on Learning Technologies и члан уређивачког одбора часописа Journal of Learning AnalyticsJournal of Educational Data Mining и Computers & Education: Artificial Intelligence.